Lepistesler Hakkında Paylaşım

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 12:29

Lepistes Cinsiyeti Akvaryumda sadece lepistes besliyorum .Erkek sayısı nasıl olmalı.
Akvaryumunuzun büyüklüğüne ve beslemek istediğiniz sayıya göre kendiniz ayarlayabilirsiniz ama 1 erkeğe 3-4dişi idealdir.

Lepistes Yanında Besenebilen Balıklar
Moli, plati, kılıç, velifera, çöpçü ve vatoz olabilir.

Lepistesimin doğum zamanı yaklaştığında ne gibi belirtiler olur?
Dişi balık akvaryumda kendini rahat hissedeceği yerlere girer.

Lepistesin çabuk doğurmasını istiyorum. Neler yapabilirim?
Isıyı 26-28 derecelere getirebilirsin. Akvaryumdaki dişi ve erkek lepistes sayısını ve akvaryum yoğunluğunu da ayarlamalısın.

Lepisteslerde cinsiyet ayrımı nasıl yapılır?

Lepistes


Lepisteslerin erkek ve dişi oldukları renklerinden kolayca anlaşılır. Erkekler küçük ve renkli, dişiler ise renksiz ve büyük olur. Ayrıca; erkek lepisteslerin alt bölgesinde sivri ve uzun bir uzantı, dişilerde daha geniş ve üçgen biçiminde bir uzantı mevcuttur.

Lepistes Resmi

Hamile Lepistes
Lepistesin karın arkası gözle görülebilir şekilde siyahlaştıysa ve karnı şiştiyse hamiledir.

Lepistesler ne sıklıkla yavrular, kaç yavru doğururlar?
Ortalama 1 ayda yavrularlar. Lepistesler ortalama 40-150 arası doğururlar.

Lepistes Yavrusu

Lepistes Yavruları ne ile beslenir?
Yavrulara artemia, kaliteli pul yemler vermeniz tercihimizdir.


Lepistesim kendine saklanacak yer arıyor nedeni ne olabilir?
Muhtemelen yanındakilerden korkuyordur. Ama hamileyse doğum yapacak yer arıyor olabilir. Veya dinlenecek yer arıyordur.

Yavrular çok çabuk kaybediyorum. Kayıpları aza indirmek için neler yapabilirim?
Yavrularınızı ayrı tankta besliyorsanız; ısıya, filtrelemeye ve düzenli yemlemeye dikkat ediyorsanız bir sorun olmaz.
Eğer yavrularınızı ana tankta besliyorsanız; rafyalar, eledoalar, java mosslar ve cabombalar yeterli saklanma yeri oluşturur. Ve yavru kayıplarını azaltmış olursunuz.

Yavrular kaç ayda erişkinlerin boyuna ulaşır?
Ortalama 2,5-3 ayda erişkin boya ulaşır.

Lepistes yavruları neden ölüyor?
Düzenli yemleme yapılmıyor olabilir, hava motoru yeterli derecede çalıştırılmıyor olabilir veya ısı çok yüksek olabilir. Bu etkenler yavru ölümlerine sebep olabiliyor. Dİğer balıklar tarafından yeniyor olabilir.

Lepistes Akvaryumunda ne gibi malzemeler bulunabilir?
Lepistes akvaryumuna ısıtıcı koymanızı tavsiye ederiz. Özellikle yavru almak isteyenler akvaryumu optimal sıcaklıkta bulundurmaları gerekir. Ayrıca filtre, motor vs.. bulunabilir.

Lepistes akvaryumu & Canlı Bitki
Eledoa, java moss, cabomba gibi bitkileri lepistes akvaryumunda olabilir.

Yavruları korumak için daha değişik yöntemler var mı?
Eğer akvaryum bitkilerinin yetersiz olduğunu düşünüyorsanız rafya kullanabilirsiniz. Rafya kıvır kıvır yapılarak akvaryuma yerleştirilir. Su üstünde yüzer ve yavrulara saklanacak yer oluşturur.

Dişi lepistesim doğumdan sonra öldü. Nedeni nedir?
Dişi lepistes strese girmiş, yorgun düşmüş ve iyi beslenememiş olabilir.

Lepistesimin kuyruğu parçalar halinde acaba hasta mı?
Erkek sayısı fazlaysa erkekler arasındaki bir mücadeledir. Akvaryumda erkek-dişi sayısını iyi ayarlamalısınız.
Akvaryumda kılıçbalığınız varsa muhtemelen o yemiştir.Balık hastalanmış olabilir.

Lepisteslerim hep suyun üstünde duruyor neden?
Suyun sertliğinden veya oksijensizliğinden olabilir.

Bir önceki yazımız olan Lepistesten Yavru Alma başlıklı makalemizde Akvaryumun ideal sıcaklığı, Lepistes ve lepistes yavrusu hakkında bilgiler verilmektedir.

Etiketler:, , , ,

Lepistesler Hakkında Paylaşım için yapılan yorumlar : 170 Yorum yapıldı


  1. mustafa  yorumladı. 14:32 - 29 / 07 / 2009:

    balık alacam en çok yavru yapan çabuk ölmeyen sık sık yavru yapan bir balık türü istiyorum hangisini önerirsiniz

  2. M Kemal  yorumladı. 16:40 - 02 / 08 / 2009:

    Lepistes tavsiye ederim. 2-3 dişiye 1 erkek oranında almanız yeterli.

  3. burak  yorumladı. 17:16 - 08 / 08 / 2009:

    balon moli veya velifera ama arkın dediği gibi lepistes en iyisidir

  4. tolga  yorumladı. 14:30 - 09 / 08 / 2009:

    lepistesi tercih ederim bir doğuruşta 20 balık doğurabilir
    ayrıca kolay bakımı wardır

  5. ahmet  yorumladı. 17:52 - 11 / 08 / 2009:

    Arkadaşlar 4 gün oldu yeni akvaryum alalı 30 lt relik akvaryumum var bilmedim için akvaryumcu galiba beni kazıklamış 😀 6 tane erkek var 1 tane dişi var 😀 ama napiim idare ediom bida dişi alcam…

  6. murat  yorumladı. 13:45 - 23 / 08 / 2009:

    arkadaşlar lepisteslerle japonlar bir arada durabilirlermi bir sorum daha var lepistele japon ların su ısıları farklı olmalı bu konuda ne yapmalılım ?

  7. murat  yorumladı. 13:53 - 23 / 08 / 2009:

    ahmet kardeş sen en iyisi dişi lepistes alana kadar tek olan dişiyi ayır aksi tahtirde erkeklerin kuyruklarını 9 parça halinde görebilirsin xd

  8. Burak  yorumladı. 10:11 - 28 / 08 / 2009:

    *Lepistes Yavrularını korumak için daha değişik yöntemler var mı?

    Eğer akvaryum bitkilerinin yetersiz olduğunu düşünüyorsanız rafya kullanabilirsiniz. Rafya kıvır kıvır yapılarak akvaryuma yerleştirilir. Su üstünde yüzer ve yavrulara saklanacak yer oluşturur.

    Arkadaşlar bilgisi olanlar soru-cevap şeklinde yazarsa daha bilgilendirici olur.

  9. murat özbakan  yorumladı. 08:56 - 06 / 09 / 2009:

    abi emeğe deymiş yani

  10. murat özbakan  yorumladı. 08:58 - 06 / 09 / 2009:

    lepistes yavrularının cinsini nerden anlıyabilir?

  11. abdulhakim  yorumladı. 12:53 - 06 / 09 / 2009:

    arkadaslar bende uzun yılardır lepistes beslıyorum bunun yanında kılıç molivs beslıyorum suan balıklarımın durumu ıyı ama dişi lepistes 7 . seferdir doguruyor sımdıye kadar doguruslerında sorun olmuyodu ama bu sefer dogurdu dısıde sorun yoook ama erkek lepıstesın kuyrugu sıyahlasmaya basladı nedenı nedır

  12. abdulhakim  yorumladı. 12:56 - 06 / 09 / 2009:

    bırde murat arkadasım sen lepıstesın cınsını su sekılde çoook basıt anlayabılırsın erkek genelıkle renklıdır dısı renksız erkek balıgıjn kuyrugu genıs ve ucgendır dısının kısı ıseküçüktür erkek blaık kalıp olarak dısıden kuçuktur boyu olarak dısı 4-6 cm ıken erkek en fazla 4cm dir

  13. ali  yorumladı. 08:19 - 07 / 09 / 2009:

    yavruların cinsi nasıl anlaşılır

  14. M. Ali  yorumladı. 10:03 - 07 / 09 / 2009:

    yavrular ilk doğduklarında cinsiyet belirleme kolay değildir ama 1 aylıkken daha kolaydır. Erkekler renklenmeye başlar.

  15. deli deli  yorumladı. 22:05 - 09 / 09 / 2009:

    bende 2yıl önce 1dişi ve 1erkek ile üretime başlamıştım. aldıktan 3hafta sonra doğurdu yaklaşık 70-80arası yavrusu oldu. bakımı zor olunca (annesi yiyordu) cevreye dağıttım 2ay sonra yine aynı miktarda doğurdu.ve 2-3ay sonra tekrar doğum yaptı. bu kadar çok doğurma sebebi neydi onu hala anlayabilmiş değilim. bu arada tekrar fanus alıp balık beslemek istiyorum renk renk. miktar ve cins belirtebilirmisiniz

  16. fre  yorumladı. 07:40 - 11 / 09 / 2009:

    arkadaşım fanusta balık mı meslenir ya gerçek balıkçı balıklarını hiç bir zaman fanusta mesllemez bence fanus yerine akvayum almalısın diye düşünüyorum

  17. selami  yorumladı. 14:19 - 23 / 09 / 2009:

    Akadaşlar valla benim balık her gün doğuruto lepsiteslerin çoğunu dağıttım bürsürü varr haaaa

  18. Salih  yorumladı. 19:26 - 23 / 09 / 2009:

    Yha bn yeni akvaryum yapmak istiyorum lepisteslerle lepisteslerin yanına ne koymamı önerirsiniz..Bana çok yavru lazım ona göre

  19. SAFA  yorumladı. 20:05 - 23 / 09 / 2009:

    Ben 14 yasındayım 2 gün oldu balık merakım yeni yeni bişeyler öğreniyorum.!!!Ben akvaryumumda kesinlikle bulundurmam gerekiyor öğrenmek istiyorum!!!.Yardımcı olur musunuz???

  20. SAFA  yorumladı. 20:06 - 23 / 09 / 2009:

    Ha bide lepistes besliyorum.Kusura bakmayın yazmayı unutmuşum.

  21. berkay  yorumladı. 17:35 - 28 / 09 / 2009:

    benim lepistesler üç ay oldu yavru yapmadılar neden?
    yardımcı olur musunuz?

  22. m.said  yorumladı. 10:19 - 03 / 10 / 2009:

    benim lepisteslerimden birinin kuyrugunda yipranmalar var.ve pullari sanki soyuluyor gibi.yani görüntüsü eskisi kadar güzel degil.sanirim hasta.lütfen yardimci olurmusunuz

  23. burak  yorumladı. 19:17 - 17 / 10 / 2009:

    benim lepstesim var erkekmi kancık mı nerden anlıcam

  24. hakan akyar  yorumladı. 07:06 - 25 / 10 / 2009:

    arkadaşlar benim 3 gün önce yani 22 ekimde saat13.la 15. aralarında 16 tane yavrusu oldu. ben bunu akvaryumun eni 40 cm akvaryumun içine tül yavruluk aldım o yavrulukun enide 2cm gibi bişey yavrularıda oraya koydum annesi zaten akvaryumun içinde olduğu halde yiyemiyo çünkü tül yavruluk akvaryumda hava motoru var derce var tplam akvaryumda 16 yavru 3 yetişkin lepistes 2e 1d 1 tanede çöpçü var nasıl iimi yavrular akvaryumun tül yavruluğun içinde geziyolar çok sağlıklılar maşallah yani tül yavruluk yararlı mıdır
    SAYGILARIMLA

  25. Intiqam  yorumladı. 13:55 - 18 / 11 / 2009:

    Merhaba ben de Lepistes besliyorum. benim de baliklarimin yavrulari oldu.her defa 50-60 tane dogurdu ama hepsini annesi yedi bunun sebebi ne ola bilir?

  26. emre  yorumladı. 21:21 - 22 / 11 / 2009:

    arkadaşlar çok ve az zaman yavrulayan balık isteyenlere zebra balığnı öneririm

  27. hakan akyar  yorumladı. 08:39 - 27 / 11 / 2009:

    kardeşler yavrular akvaryum da idi baktım annesi yermi diye hiç yemedi maşalllah

  28. berkan  yorumladı. 03:56 - 04 / 12 / 2009:

    herkese selam bende 9 adet saf kan alman lepistesi bulunmakta 4erk 5dişi şeklinde balıkları alalı 3 gün oldu
    ve dişilerden iki tanesi yavruladı yaklaşık 40 kadar var
    akvaryumum 65*35*30 ebatlarında kum ve kayalr bulunmakta bu akvaryumun suyunu ne zaman ve nasıl değiştirmem gerekiyor eskişehirde ikamet ediyorum sularda klor çok fazla ne yapmalıyım bi de balık satan pet şhoplarda balıklar öyle canlı ve neşeli görünüyor fakat evmizde ki akvaryumda öyle değil bunun için bişeymi yapılıyor bu iki konuda lütfen yardımcı olurmusunuz saygılarımla.

  29. ibrahim  yorumladı. 19:11 - 06 / 12 / 2009:

    lepistes insan dan ilgi ister. çünkü akvaryum kirlenince temizlenmesi lazım.dişi lepitesler renksiz erkek lepistesler ise renklidir.yavru lepistesler anne ve babalarında uzak durmalıdır.çünkü yavru lepistesler bazen anne ve babalarına yem oluyorlar.yavruları anne ve babadan uzak bir yerde tutulmalıdır.lepistesler süslü akvaryumlar çok sever ve hoşlanırlar.lepistesler 26 dereceyi çok severler.lepistesler doğuracağı zaman sersemler yani taşlara sürtünür.

  30. ibrahim  yorumladı. 19:26 - 06 / 12 / 2009:

    üretimi en kolay olan balık ise akvaryum balığıdır.bir veya bir kaç tür balık beslemek istiyorsanız moli, kılıç,sarı prenses,ciklet ama mavi başlı çikletlerden besleyin ciklet dediğimse lepisteslerle beslemeyin lepistesleri yer.sakin ha japon balığı almayın çünkü japon balığını akvaryumda üretemezsiniz uraşmayın üremez.japon balığını seviyorsanız besleyin ama üretmeye çalışmayın üremez.anca bahçeniz varsa size ait geniş alanlarda üretilir.çukur yapın orda üretin istediğiniz kadar.anladınız mı size neler neler anlattım bu siteye girin ce bunu okuyun bir şeyler öğrenin ben bunu boşu boşuna yazmadım.ben iyi bir balıkçıyım.lepisteslerle aram iyidir.bunu lütfen okuyun.okutuktan sonra hemen gidin bir balıkçı hemen balık alın besleyin gitseniz balıkçıya bunları fazla ayrıntıya girmez ama ben ayrıntıya girdim.bunları arkadaşlarınıza söyleyin onlarda okusun arkadaşlarınızı bu siteye yönlendirin.

  31. ibrahim  yorumladı. 19:34 - 06 / 12 / 2009:

    ben de lepistes bilgileri çok bilgilim.şunu söylemeyi unuttum,lepitesler doğuracağında arkaları siyahlaşmaya başlar.

  32. hakan akyar  yorumladı. 13:34 - 09 / 12 / 2009:

    yavru balıklarım şuan 1 aylık 20 günlükler ana tanka salsam bişiy olurmu ana tankta 2 dişi 2 erkek ve bir çöpçü var ama içi çok bitkili olduğu için yavruları koyarsam saklanır ve kurtulur diye düşündüm ama ana tanka salsam olur mu sıkıntı olur mu cevap bekklerim

  33. Intiqam  yorumladı. 17:44 - 13 / 12 / 2009:

    Merhaba sizce lepisteslerle barbuslar bir akvaryumda yasarlarmi?

  34. yavrularmı???cvp verin ltf  yorumladı. 15:19 - 17 / 12 / 2009:

    beyler ben bugun 2 dişi 1 erkek lepistes 1 vatoz 1 çöpcu 1 dişikılıç 1 de erkek kılıç balıgı aldım ama içlerinde en çok lepistesleri seviorum sorum şu;benim lepistesler 2aylık acaba 2 aylıkkende yavrulayabilirlermi? eger yavrulayamazlarsa daha nuyuk lepistesler alcamda biraz sabırsızım bu konuda:/

  35. yavrlepistes  yorumladı. 14:48 - 20 / 12 / 2009:

    arkadaşlar benim lepistesim hamile ama sabah kalktığımda karnı çok siyah deildi şimdi kap kara

  36. yavrlepistes  yorumladı. 14:49 - 20 / 12 / 2009:

    bana bir bilgi verin lutfen 7 senelik deneyimime rağmen anlamadım

  37. tayfun  yorumladı. 13:55 - 25 / 12 / 2009:

    arkadaşlar benim akvaryumda 13lepistes 4e 9d 7kılıçkuyruk 3e4d 4plati 2e2d 2moli 1e1d 2çöpçü 2de melek var lepistes,kılıçkuyruklar,platiler(doğurdu) ve çöpçüler yumrtladı onlarında yavruları var lepistesler 6hamile 100yavru kılıçkuyruklar 3 hamile 60 yavru platiler 2 hamile 30 yavru çöpçüler 1d 10 yavru verdi ana tank 120 litrelik bütün hamileleride 50 litrelik bir akvaryuma koydum sabah bi baktım bir sürü yavru doğuranları hemen ana tanka aldım yavrularda 50l lik akvaryumda kaldı çöpçülerde yumurtadan çıktı şımdi 120l lik akvaryumda 30 yetişkin balık 50 l lik akvaryumda 200 yavru var hepsi sağlıklı maşallah

  38. tayfun  yorumladı. 14:00 - 25 / 12 / 2009:

    yetişkinleri normal yemle yavrularıda artemia ve pul yemle besliyorum yaklasık yavrular 20 günlük hepsi sağlıklı şimdiri kadar ölen yok bide yavruları 12 saat ışıklandırın çünkü renklenmeleri için bu gerekli herkese saygılar

  39. cihatd  yorumladı. 20:24 - 05 / 01 / 2010:

    arkadaşlar çoook mutluyum lepistsim doğurdu ayıdım 16 tane yavrum var.. 2 ane daha hemile onlarda 2;5 litrelik pet sişilerde

  40. AYHAN  yorumladı. 17:09 - 07 / 01 / 2010:

    benimyavru lepsitesim va ama hiç büyü müyo yaklaşık 2 ay önce dogdu ben fanusta besliyorum bide 2tane hamile lepsitesim var onlar da fanusta yasıor ama dogormadu gitti :@ 2 side fanusun hep altına oluyo benim fa<nusta 3 dişi 1 erkek var tşkr.

  41. AYHAN  yorumladı. 17:25 - 07 / 01 / 2010:

    Kırıkkale de yasıorum

  42. bilal  yorumladı. 16:57 - 17 / 01 / 2010:

    ben bugün 3 erkek lepistes aldım bunlardan birinin kuyruğu yırtılmış kağıda benziyor acaba hastamı bilgi verirseniz sevinirim bide bu erkek lepisteslerin yanına kaçtane dişi almam gerekir lütfen çabuk bigi verirseniz sevinirim lütfen

  43. Ümit  yorumladı. 15:54 - 18 / 01 / 2010:

    S.a öncelikle ben dün 2d 1 e lepistes aldım akvaryumum 33 cm uzunluqunda 25 cm yükseklik 25 cm de enlemesine burda yavru bakabilirmiyim rafya fln koydum deniz kabularıda mevcut sizce yavrular yasarmı akvaryumuma göre motorumda var???

  44. bilal  yorumladı. 19:29 - 18 / 01 / 2010:

    aide benim aqvaryum 10 litrelik acaba lepisteslere sorun olurmu cevap yazarsanız sevinirim

  45. mustafa  yorumladı. 12:44 - 19 / 01 / 2010:

    S.a. akvaryumum 70-30-40cm felan tropıkal bakıyorum moli, balon moli, melek ve lepisteslerim var.Lepisteslerden bir iki kere yavru aldım yavruların biri harıcınde hepsi öldü.2-3 ay gecmesıne ragmen yavru alamıyorum.yardımcı olabilcek bi arkadaş varmı ne yapmam gerekiyor…

  46. berat  yorumladı. 21:34 - 19 / 01 / 2010:

    s.a ben lepistes besliyorum ve çok mutluyum özzelikle yavrulardan annenin karnı şişince ve gotunde kızarıklar olunva veya karamsarlıklar bilinki balık hamiledir.

  47. şewki  yorumladı. 18:38 - 21 / 01 / 2010:

    balığım fanusta tek erkek ama kuyruğu parça parça kopuyo ne olur yardım edin

  48. erhan atak  yorumladı. 22:17 - 25 / 01 / 2010:

    arkadaşlar bnm 1 erkek 2 dişi lepistesim vardı akvaryumumun altı az bi şey çatlamıştı sonra çatlak büyümüş ve su akıyordu camcıya götürdüm yaptırdım getirdim adam iyice yapışsın akşama su koyma dedi bnde koyadım sonraki gün içini yıkadım koy dum sonra balıklarımın epsi öldü acaba kokusundan mı ölmüştür silikon kokusundan ölmüş diye düşünüyorum sonra temizledim bida su koydum akvaryumun içi hep kokuyo gene balık aldım gene öldü ne yapma gerekiyor acilll plsss

  49. erhan atak  yorumladı. 22:18 - 25 / 01 / 2010:

    arkadaşlar bnm balıklarım ölüyo akvaryumum kırılıd yaptırdım silikon kokusundan ölüyorlar galiba onun için bana ne önerirsiniz

  50. erhan  yorumladı. 10:37 - 26 / 01 / 2010:

    arkadaşlar akvaryum kırıldı camcıya yaptırdım sonra eve getirdim kurdum silikon kokusundan 40 tane yavru lepistes 8 tane büyük lepistes kaybettim kokusunu ne yaptımsa gideremedim acil yardım plsssssss

  51. lepisteslerim erkekmi?  yorumladı. 14:28 - 26 / 01 / 2010:

    abiler benim 4 lepistesim vardı 1 i öldü 3 kaldı bunlardan birini dişi sanıyordum ama gonopond mu ne bi alet varmış benim balıklara baktım sanki hepsinde var dişi sandığımın kuyruğu kocaman dierleri küçük lütfen cvp?

  52. erhan  yorumladı. 11:31 - 27 / 01 / 2010:

    arkadaşlar bnm akvaryumum çatlamış tı camcıya götürdüm yaptırdım sonra aldım akvaryumu eve getirdim içine bir gün su koyma dedi bnde koymadım ertesi gün de suyu koydum yıkadım iyice sonra suyumu koydum balıklarımı koydum 40 tane yavru lepistes 8 tanede büyük vardı hepsi öldü suyu kokladım su silikon kokuyor ne yaptımsa suyun kokusu gitmedi ne yapayım acil yardımm plsssss

  53. akıllı herif  yorumladı. 20:03 - 30 / 01 / 2010:

    gercaktan gozal balıkmış haa bu balıklardan en az 1500 tane lazım çok sikişken balık türü haaa 1 ayda doğutturu vereyııı

  54. jklmn  yorumladı. 22:57 - 03 / 02 / 2010:

    Ben bişey anlamadım ama benim balığım hamile

  55. BEraT KaraGüLL  yorumladı. 20:18 - 04 / 02 / 2010:

    BEnde bugün gidip balıkcıdan 1 erkek 1 dısı lepıstes aldım balıkcı 3 hafta sonra balıka lırsın dedı japon balıgı beslıyordum süsünden dolayı onun ynaına koydum bısey olmadı 3 4 hafta sonra yavru alırsam her hangi bi yavrulukda yok akvaryumumda ısıtıcıda yok ama her gün bıraz su alıp sıcak su koyuuyorum 😀 yavruları Kurtara bılırmıyım (bılmeyenler ıcın erkek lepıstes REnklıdır Dısı REnksız dır )

  56. alper  yorumladı. 05:55 - 05 / 02 / 2010:

    Akvaryum silikonu kullanılması gerekli normal slikonlar problem yaratır…

  57. Alp  yorumladı. 19:11 - 05 / 02 / 2010:

    benmde elimde suan 3 pirana 1 vatoz war piranaları satıp lepistes alcm yaknda inş hayrlı olr

  58. furkan  yorumladı. 20:37 - 05 / 02 / 2010:

    akvaryumcudan 1 dişi lepistes aldım.3. günün sonunda yavruladı.ortalama 49 adet. akvaryumum küçük sığmıyolar. bende .büyük bir fanusa yavruları koydum.hava motoruda bağladım.ısıtıcı olmasa ne olur.

  59. mehmet sena  yorumladı. 19:52 - 06 / 02 / 2010:

    benım japonlar kaza sonucu hayatlarını kaybettı bende nefret ettım yarın lepıstes alıcam ama japonlarım cok gguzeldıler

  60. nisanur  yorumladı. 11:22 - 09 / 02 / 2010:

    yha benim iki lepistesim var ama hala
    doğurmadılar bana yardımcı olun şimdiden teşekkürler

  61. furkan  yorumladı. 17:01 - 09 / 02 / 2010:

    ısıtıcısız lepites yaşar mı???
    lütfen cevap verin

  62. fatma  yorumladı. 00:51 - 21 / 02 / 2010:

    sanirim lepistesim hamile,akvaryumumda 30 balik var.dogurmadan once hamile olani yavruluga cikarsam olurmu.digerlerine yem olucak die korkuyorum.

  63. rain  yorumladı. 21:52 - 22 / 02 / 2010:

    ben fanusta aylardır lepistes besliyorum bir tanıdığımdan yeni doğmuşken aldım büyüdüler kayıplarımda oldu ama şuan 3 dişi 1 erkek lepistes var fanusta dün gece dişilerden biri doğurdu. şişkin olan dişinin yavrulamasını beklerken zayıf lepistesim doğurdu. sanırım ben farkedene kadar yavru kaybım olmuştur ben farkettikten sonra yavruları hemen ayrı fanusa aldım 6 yavru kurtarabildim yaşayan yavrularda midyelere gizlenmiş eğer midye olmasa onlarıda kaybederdim sanırım

  64. rain  yorumladı. 21:55 - 22 / 02 / 2010:

    bu arada dişinin doğum belirtisinide söyleyim. doğum yapacağı sırada erkek lepistes devamlı peşinde dolaşıyor dişide suyun içinde hızlı hızlı yüzüyor tam doğuracağı sıra kuytu bi yere gidip doğuruyo yavruyu aldınız aldınız almadınız afiyetle yiyorlar

  65. mirac  yorumladı. 15:58 - 02 / 03 / 2010:

    ben bi balik aldım karnı siyah birazda siskin ne kadar zamana dogurur acaba

  66. BiLaL  yorumladı. 14:30 - 03 / 03 / 2010:

    bnde aldım lepistes 1 hafta sonra doğurdu. 13 yavru geldi dünya’ya 😀 nsıl bslicem onu bilmiom

  67. fatih özkan  yorumladı. 11:20 - 07 / 03 / 2010:

    arkadaşlar benim de daha 2 gün önce doğuracak 4 balığım vardı karınları çok şişti balıkları yavruluğa koymuştum 3tane yavruldılar sonra ayrı bir akvaryuma koydum içine bol süs attım 2-3 saatsonra 3 yavrum daha oldu sabaha baktığımda 25i aşkın yavrum oldu karın şişleri inmişti balıkları ötekilerin yanın aldım ayrıca ilk doğurduğu ayrı akvaryumda olanları gözümle doğururken gördüm bir sürü yavrum var oleeeeeeyyyyyy

  68. fatih özkan  yorumladı. 11:22 - 07 / 03 / 2010:

    miraç dostum 1hafta içinde doğurur o balık sen onu bir akvaryuma koy içine süs at bolca birde ısıtıcı koy içine sıcaklığı 24 olsun sonrasında balığı düzgünce besle 2-3 günde doğurur eminim

  69. yorum  yorumladı. 14:05 - 07 / 03 / 2010:

    benimde lepisteslerim bugün doğurdu otuzun üstünde ama sonra dişi lepistes siyah ve biraz lepistese benzeyen bişey çıkarttı.bu arada lepistesi ilk defa besliyorum.

  70. murat  yorumladı. 23:08 - 07 / 03 / 2010:

    benmde yawru lepistesim war bunlar 15 güne kadar biraz biraz belirginleşirmi(büyürmü) böle bit kadarlar 😀

  71. emre  yorumladı. 15:50 - 08 / 03 / 2010:

    benim lepistesimin ilk doğumu yavruyken arkadaş bakamayacakmış verdi benimde ilgimicekti aldım şimdi ilk doğumunu yaptı 7 yavru verdi diyorumki acaba akvaryumdaki diğer balıklarmı yavruları yedi zaten akvaryumda 1 dişi lepistes 1 de erkek lepistes var 7 yavru olması doğalmıdır

  72. yasin  yorumladı. 17:07 - 11 / 03 / 2010:

    bnm lepisteslerım en ideal olarak 1 erkeğe 3 dişi şuan onlarca yaavrum var isteyene verebilirim

  73. zafer  yorumladı. 13:13 - 19 / 03 / 2010:

    arkadaslar lepistes konusunda hemen hemen herkes sorunlar yasıyor we yardım bulmakta zorlanıyor qördüqüm kadarı ile..Lepistes hakkında profesyonel yardım almak isteyen ark lar warsa mail adresimi ekleyn yardımcı olurum..Sayqılar.. blue_dream.01@windowslive.com

  74. emre  yorumladı. 16:09 - 24 / 03 / 2010:

    benim yavru lebistes lerden 1 i öldü ama balığın çok garip hareket leri vardı mesela kendini akvaryımın duvarına midyelere vb şeylere vuruyordu ama en özen gösterdiğim balıktı balığın rengi diğerlerine göre çok çok daha siyahtı acaba balık sitrese mi girdi

  75. samet  yorumladı. 21:16 - 24 / 03 / 2010:

    yha ben çok lepistesim war doğuramadan ölüyor abi ler bi söyleyin acilllllll yardım 1 tane hamile kaldı o ölmeden bi söyleyin acilllllllllllllllllllllllllllll yardım plssss
    :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:((:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:8

  76. samet  yorumladı. 21:16 - 24 / 03 / 2010:

    🙁

  77. AHMET DALKIRAN  yorumladı. 21:22 - 25 / 03 / 2010:

    lepistes balıklarından anaç dediğimizden 3 tane birde erkek lepistes aldım.anaçlar 40 a yakın yavruladı.yavruları ayrı bir kaba aldım.canlı solucan yemleriyle büyüttüm.toprak solucanı değil.canlı yemleri bir kabta küçük küçük parçalayarak verdim.yavrular büyüdü anaçlar her ay yavruluyor.26-28 dereceye ayarlı ısıtıcılarla temiz hava motorları ilegüzel bir akvaryumum var.ayda birkez suyunu değiştiriyorum.suyu dinlendirip ısısını kontrol edip balıkları ondan sonra koyuyorum.sekiz ayrı akvaryumda büyüklüklerine göre ayırdım.2 yılda sadece 3 balıktan çoğalttığım 1800 e yakın lepistesim var.şimdialt file çalışması ile uğraşıyorum.akvaryum içne alt file yerleştirip yavruların direkt aşağı inerek çoğalmsını deniyorum.unutmayın balıklara saatinde ve adedine göre yem verilirse yavrularını yemezler…derece 26-28 olacak.canlı solucanlar 1-2 cm ile 4-5 cm arası isemutlaka parçalayın çünkü tüm olarak balık ağzına alır ve bir ucu dışarda bir ucu mideye varır aynı anda sindirip parçalayamayan balık havasızlıktan ölür..yardımcı olacağım bir durum yada soracağınız olursa e mail atın görüşelim.rengarenk hareketli balıklar insanın içini açar.dinlendirir.ama günde en az 10 dk zaman ayırın.teşekkürler ….

  78. Hakan  yorumladı. 09:12 - 04 / 04 / 2010:

    ne zmandır lepistes besliyorum akvaryuma sonradan balonda koydum dün suyunu değiştirdim aşam doğum oldu ve akvaryum sabah 5 balığım öldü ölenler 2 çöpçü 2 balon bi neon nerdeyse hergün 1 balığım ölüyor

  79. emre  yorumladı. 19:04 - 04 / 04 / 2010:

    bugün bir balığım daha öldü balıkta sabah bişi yoktu daha demin baktım ve balığın kambur olduğunu gördüm acaba neden oluyordur yardımcı olabilirmisiniz? lütfen
    hobiyi bırakma derecesine geldim 🙁

  80. aslınur  yorumladı. 17:00 - 07 / 04 / 2010:

    yaa lapisteslerimi çok seviom ama burda 1 erkein yannda 4 dişi felan dio bizde 1 erkein yannda 2 dişi var napçam biş olurmu.. bide biz havalar ısıno die ısıtıcıı çkarttk babam daa takmakla uraşamm dio yaa.. galba lepistesim hamile.. hee bi sorm var akvarymda 1 erkek varsa 1-2 dişi aynı zamanda hamile olabilr mi biri sölesin?

  81. aslınur  yorumladı. 17:02 - 07 / 04 / 2010:

    emre üzlme bnmde bikere kambur doodu ama zaten 1 saat geçmeden kılıçkuyrukla tetrazon paylaşark yedi gerzekler

  82. aslınur  yorumladı. 17:04 - 07 / 04 / 2010:

    haa bu arada bu sitei yapana çok teşkkr ederm çok güzel bilgilr var çnki bi saattr doru dzzgn bi site arıodm buldum bu arada ben Antalya dan aslınur 13 yaşndayım balıklarımıı çoooooooooookkkkkkkkk seviom :)))))))))))))

  83. taha  yorumladı. 18:45 - 11 / 04 / 2010:

    lepistes balığıyla melek balığı yaşarmı

  84. emre  yorumladı. 15:58 - 12 / 04 / 2010:

    lepistes balığı melek balığıyla yaşarmı güzel soru benim tahminlerime göre yaşamaz ben denedim zavallı lepistesler kuyruksuz dolaştılar sonra bende akvaryumcuya satıyım dedim almadı bende tanıdığa verdim

  85. emre  yorumladı. 16:03 - 12 / 04 / 2010:

    aslınur hanımsiz onun 1-4 dediğine bakmayın 1-1 de olsa olur
    zaten her ay yavruladığı için 1 ay sonra 20-30 yavrun olur onlar büyüyene kadar birkere daha yavrular yani fazla bile bence

    bende motoru çıkardım havalar ısındı die bişi olmaz yavrulama biraz geçike bilir 30 günken 35 güne kadar çıkabilir

    karnında da siyahlık varsa hamiledir 😀 iyi günler

  86. emre  yorumladı. 13:30 - 19 / 04 / 2010:

    benim dün 2 lepistes balığım daha öldü ama bugün 3 tane daha avruladı popilasyon değişmedi hala 7 bide benim ilk yavru balıklarla bunların arasında boyut olarak pek bir fark yok nie olabilir sizce

  87. MUHAMMET  yorumladı. 16:15 - 20 / 04 / 2010:

    slm arkadaşlar bu lepistesler tam bir harika bendede 25 tane var 4 tanesi hamile gibi inşallah hamiledir size msn adresimi vereyim bir sotun alusa diye ali_muhammet@hotmail.com

  88. mert taşdemir  yorumladı. 17:36 - 20 / 04 / 2010:

    bende birsürü lepistes var bi hamile var tahminen 150 tane var

  89. melih  yorumladı. 19:10 - 22 / 04 / 2010:

    bakması çok kolay,kolayda yavruluyo ama 20 tane yavrulasa 15i veya 10u ölüyor özel yem vermen lazım

  90. aslınur  yorumladı. 11:27 - 24 / 04 / 2010:

    lapistesim dün dourdu ama dourduktan sonra öldü neden?

  91. aslınur  yorumladı. 20:22 - 27 / 04 / 2010:

    🙁

  92. ::H@lit  yorumladı. 08:57 - 02 / 05 / 2010:

    Arkadaşlar benim 4 tane hamile lepistesim var ilk doğumlarını yapıyorlar ve sadece 1 tane doğurdu ve hala karnı siyah,hızlı nefes alıyorlar ve karnı hala geniş 1 tane doğurdu daha doğurmadı neden doğurmadığını söylermisiniz şimdiden tşkrlr

  93. aslınur  yorumladı. 12:58 - 02 / 05 / 2010:

    bi dk her ay mı yavrulo her ay kaç tane yavroloooooooo

  94. aslınur  yorumladı. 12:59 - 02 / 05 / 2010:

    bilmek istiom bi kerede 20-30 tanemi yavrolo her aymı 20-30 yavrolo yoksa her ay 1 tanemi yavrolo 20-30 tane oluncaa kadar bilmek istooooooooommmmmmmmmmmmmmmm

  95. Çağdaş  yorumladı. 14:35 - 06 / 05 / 2010:

    120Lt akvaryum aldım.güzel süsledim içine 1 erkek 11 dişi lapides koydum. cok sikişken balıklar 2 ayda 150 tane oldular :d

  96. serdar  yorumladı. 17:50 - 07 / 05 / 2010:

    benimde lepisteslerim var 5 dişi 2 erkek tabi yavrularda var
    günde 3 defa yem yetiyo.yani yeni yavruları bile yemiyolar o zaman
    80 lik akvaryum
    zamanında sarı prensesle birlikte besliyim dedim
    2 çiklet 15 lepistes 25 yavru vardı çöpçü falan
    okuldan bi geldim
    1 tane lepistes kalmamış 6-7 tane ceset vardı diğerleride kaybolmuştu.
    2 sarı prenses kalmış bitek çöpçüler bile kayıptı
    vatoz parçalanmıştı bide
    sora o çikletleri arkadaşa verdim
    şuan sadece lepistes var dediğim gbi çok güzeller ve hamile dişiler bisürü yavru var dahada olacak…

  97. emre  yorumladı. 15:00 - 16 / 05 / 2010:

    çok sağolun bizi bılgılendırdıgınız için

  98. cemal  yorumladı. 17:18 - 23 / 05 / 2010:

    ben bu gün lepistes aldım ancak akvaryumcu da erkek cins vardı ve bende 4 tane aldım kavga ederler mi

  99. cemal  yorumladı. 17:24 - 23 / 05 / 2010:

    2 sene önceye kadar besledim bu balığı o yüzden tecrübem var bilmeyenlere herşeyi bütün yazıları özetliyim bu balıklar 1 erkeğe yaklaşık 2 3 omadı 4 tane oluyo ancak 1erkek 1 dişi olur en az ben öle yapmıştım oda sıcaklığında da yaşayabiliyorlar ama yavrulayabilmeleri için bir ısıtıcıya ihtiyaç var en küçük akvaryum 6 litre hazır olanlar size en az bir akvaryum 50 ye patlar (balıksız) ,
    sizlere önerim bir balık alacaksanız japon alabilirsiniz ama bu balık cinsleri için masrafa gerek yok

  100. ümit  yorumladı. 18:26 - 11 / 06 / 2010:

    S.ALeyküm. ArkadasLar ßen Ümit pRofesyoneL LepiStes yetistiricisiyim..Suan 150’Lt’lik TankımVar iCindede yüzlerce lepiStesLerim Ayrıca Ay moLi Cinsleride War ßi Okadarda yavruLarım Var onLarıda Ayrı tank’da koruyorum.Günlük 7 yada 10’u Dqum yapıyor lepisteslerim.yüzlerce kadarda yavrularım var dahada CoqaLmakta.. İcinde onLarı ßüyük ßir ZevkLe ßesLiorum..ßütün günümüm onLarLa geciriyorum We ne gerektigini ve nasıl ßesliyecegimi Gayet İyi ßiLen ßiriyim.. yanlıs anLamayın Kendimi Övmüyorum Sadece amacım ßu lespistesler hakkında ßiLqisi oLmayan.. inSanları ßiLqilendirmek yardımcı oLmak..yetistirdiginiz We emek Werdiqiniz lepiStesLeri öLdürüp..yazık Etmeyin ßu Konuda yardım’a İhtiyacınız oLduqunda ßu mSn adresini ekLeye ßiLir Weya ßana maiL Ataßilirsiniz. Her harükaLde eLimden qeLdiqi kadar yardımcı oLurum..We meRak edenLer iCinde ßi AcıkLama yapim Okadar lepiStesLeri ßesLeyipte ne yapıyorsunuz qißiSinden akLınızda Soru iŞareti kaLmasın..AlıcıSında ßuLduqumda Satıyorum…We gayet’de qüzel para kazanıorum.LepiStesLerimin Cinside Alman lepiStesi Arı Cinsi..We iLk defa ßalık besLemeye ßaŞlayanLar icinde.. Kücük ßir HatırLatma… ArkadasLar. ßakımı Kolay oLan ve gayet ßakaßiLeceqiniz ßaLık Cinsi LepiStestir. Acemmi’ler icin yani.uZmanları zaten ßu hatırlarmamı Dikkate aLmaz. İyi qünLer DiLeqimLe iLqiLenenLer ekLesin ßeni Adresim umitkurt1@hotmail.com

  101. ümit  yorumladı. 22:46 - 12 / 06 / 2010:

    Cemal LepistesLer HareketLi ßaLıkLar oLduqu kadarda ßi okadarda Sakin ßaLıkLardır Kavqa Etmezler…Yeni baslamıs oLan ßakıcının Tavsiye edeßiLeceqim ßaLık Tür’ü Lepistes’tir..kücük oLmasına Raqmen. Cok tatLı We dikkat Cekici ßalık türLeridir.

  102. Burak  yorumladı. 13:47 - 16 / 06 / 2010:

    Bende yeni basladım .. Nasıl yemlicez bilmiyorum kac saate bi ya da kac ögün vermeliyiz yardımcıl olursanız sevinirimmmm

  103. ömer  yorumladı. 08:52 - 17 / 07 / 2010:

    benim dişi lepistesim hamileyken tüm yawrularını yedi nedeni ne olabilir??
    lütfen acillll cewapppp

  104. Kemal  yorumladı. 14:26 - 21 / 07 / 2010:

    günde 2 kez lepistesin sayısına göre yemleme yapmanız yeterli olacakdır ..

    Genç dişiler yavrularını yemeye çok meyillilerdir ..

    Ayrıca benim bir sorum olacak .. Benim tank 25 litre bitki yok ama ufak bi yapay bitki koydum .. 4 dişi 3 erkek lepistesim var ayrıca tanıdıktan aldığım 3 yavru lepistes var ( 1-1.5 aylık ) başta kovalıyorlardı artık bakmıorlar bile 🙂 2 dişim hamile büyük ihtimalle .. Ana tankta doğursalar kesinlikle yerler mi yoksa şansımı denemeli miyim 🙂 başka tankım yok ama rafyalandırabilirm 🙂 lütfen bana da yardım ..)

  105. zeynep  yorumladı. 11:59 - 13 / 08 / 2010:

    ben 3 gün önce 2 dişi 1 erkek balık aldım.İki gündür çok hareketliyken bugün dipte çok az hareket ediyor yem de yemedi bunun sebebi ne olabilir?(ACİL CEVAP verebilir misiniz sanırım ölecek…)

  106. mert  yorumladı. 08:27 - 19 / 09 / 2010:

    arkadaşlar ben lepistes üretimine yeni başladım 15 litrelik bir akvaryumum var içinde 3e3d lepistesim var akvaryumun altını lav kırığıylan döşedim akvaryumun içinde mango kökü bitkilendirme olarakta 1 kalın saz 4 ince saz 1 limon 1 cripto var sizce doğan yavruları yavruluğa alayımmı yoksa akvaryumdamı buyusunler CEVAP VERENLARE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

  107. Murat  yorumladı. 21:05 - 20 / 09 / 2010:

    Bence akvaryumda kalsınlar ama kendine daha büyük bir akvaryum almalısın.

  108. mert  yorumladı. 13:19 - 21 / 09 / 2010:

    murat bey soruma cevap aldığım için cok mutluyum bnm 1m lik akvaryumum var ama içinde ciklet türlerini besliyorum onun için küçük bir akvaryum aldım ama lepisteslerim genellikle suyun üstünde duruyorlar aslında akvaryuma akıntı olmasın diye şelale tipi motor aldım içeriye hava kabarcığı veriyo ama hala suyun üstündeler YARDIMCI OLURMUSUNUZ

  109. mert  yorumladı. 13:21 - 21 / 09 / 2010:

    bide iki dişi lepistesimin karınları siyahlaşmaya başladı üçgen halınde bir siyahlık var acaba lepistesim hamilemi ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

  110. bedirhan  yorumladı. 23:23 - 24 / 09 / 2010:

    ya benim lepistes balıklarım hep yavruluyor sonra yavrular ölüyor neden acaba bilen yorum yassın

  111. duygu  yorumladı. 13:21 - 25 / 09 / 2010:

    yha arkadaşLar biri bana yardım edebiLir mi Lütfenn.. benim Lepistesim yavrusunu yedi doğurduktan hemen sonra ben yavruLarı ayırana kadar. yavrusu ağzının arka tarafında tam kafasının orda gözüküyo. nerdeyse 2 hafta oLdu haLa o yavru orda. napabiLirim yardım edin Lütfenn 🙁

  112. ali  yorumladı. 23:01 - 22 / 10 / 2010:

    arkadaşlar hamile lepistesim doğurmaya yakın öldü bende belki yavrular canlıdır diye balığın içini açtım sarı renkli yumurtalar çıktı onları suda bekletsem yavru olabilirmi lütfen acil cevap???

  113. EMİR  yorumladı. 12:23 - 31 / 10 / 2010:

    arkadaşlar benim 5 büyük lepistesim var. bunlar dogurdu şimdi ise 30 tane yavrum var şimdi çok mutluyum çünkü tam toplam 35 tane balım oldu annelerine ve babalarına hiç çekmemişler hiç renkli degiler bunun için napmalıyım cevabını lütfen verin

  114. numan ali  yorumladı. 15:01 - 03 / 11 / 2010:

    bende hamile lepites var ısıtıcısız yavrlarmı lütfen cevap yazın teşşekkürler

  115. hakan  yorumladı. 21:00 - 08 / 11 / 2010:

    ben yeni lepistes aldım 1 erkek 2 dişi dişiler hamile ikisini bi yavruluğa koyarsam sorun olurmu akvaryumumda bitki yok.daha önce besledim ama hiç denemedim

  116. mehmet  yorumladı. 14:55 - 17 / 11 / 2010:

    arkadaşlar ben bugün yeni bir lepsites aldım poposu siyah olduğundan hamile olduğunu anladım sizinde lepsiteiniz in poposu siyahsa hamiledir

  117. esra  yorumladı. 16:27 - 30 / 11 / 2010:

    yeni lepistes aldım akvaryuma koydum çok hızlı hareketler yapıyor çok hızlı dibe inip yukarı çıkıyo hep filtrenin önünde duruyo hasta mı yoksa oratama mı alışmayaçalışıyo çözemiyorum

  118. yasin  yorumladı. 08:14 - 04 / 12 / 2010:

    arkadaşlar dün 50 balığım doğmuş uykudan kalktık hepsi ölmüş neden

  119. yasin  yorumladı. 08:15 - 04 / 12 / 2010:

    yabide hamilileğe koydum hesinin karnı kanlı aşşadaydılar?

  120. Gökhan  yorumladı. 15:36 - 05 / 12 / 2010:

    Arkadaslar bende 90 taneye yakın kılıc ve lepistes balıqı var iki tane lepistesim dogurdu ve bi kılıc balıqım dogurdu anac lepistesim doqum yapdıkdan sora iyice zayıfladı ve hafif kambur oldu ve dün de öldü bugün doguran lepistesimde yem yemio ve halsiz saklanacak yer arıyo sizce neden olabilir ve erkek lepistesler doqum yapan anac lepistese cok karısıolar sizce ayırırsam balıqı kurtarabilirmiyim acil cevap verirseniz sevinirim 🙂

  121. Gökhan  yorumladı. 15:41 - 05 / 12 / 2010:

    arkadasım yeni yavrular doqar doqmaz renkli olmuo hele lepistesin yavruları asla biraz büyüdüklerinde renk alıolar ayrıca bi yem vardı simdi ismini bilmiorum ama lepistes yavrularına veya anaclara verince renk deişio tabi ne kadar güveiliR orasını bilemem ben hiç denemedim ..

  122. engell  yorumladı. 01:06 - 10 / 12 / 2010:

    arkadaşlar bugün bir dişi bir erkek lepistes aldım ancak ekonomik durumdan dolayı fanusta beslemek zorundayım ve lepistesim hamile yavrular olduktan sonra nasıl koruyabilirim ve lepistes fanusta yaşar mı acaba ??

  123. Mert  yorumladı. 21:21 - 23 / 12 / 2010:

    bir tane lepistes aldim karni patlicak gibiydi ama cok az yawru cikti bunun nedeni nedir ?
    Bir tanee daha aldim yawrulari ölu cikti ama 1 tane olmemiş bunun nedeni acaba nedir…….
    Lutfen bilem yasin

  124. rojhat yener  yorumladı. 00:43 - 17 / 02 / 2011:

    benim balık cinsim lepistes ve başka tür balıkta beslemek isterim lepisteslen yaşayan balıkları söylermisizin arkadaşlar

  125. Moli  yorumladı. 06:52 - 18 / 02 / 2011:

    Moli, kılıçkuyruk gibi kendi familyasındanolanlar yaşar. Japon balığı ile birlikte bakanlar da var. Çöpçü olarak vatoz.

  126. safa  yorumladı. 14:56 - 02 / 03 / 2011:

    ben lepistes alalı 13 gün oluyor ve 27 tane yavru doğurdu ve su kirlendi balıkları neyle alıp başka bir yere koymalıyım cevabını beklerim cevabını yazarsanız sevinirimmmmmmm.M.S.Ç.

  127. furkan selim  yorumladı. 13:35 - 03 / 03 / 2011:

    arkadaşlar size ir sorum olacak 1 lepites yavrusu küçük bir fanusta sıcak suyla yaşarmı

  128. furkan selim  yorumladı. 13:37 - 03 / 03 / 2011:

    arkadaşlar lepistesler japon balıklarıyla yaşarmı

  129. M. Ali  yorumladı. 17:21 - 03 / 03 / 2011:

    Lepistesler japon balıklarının yanında yaşar ama tavsiye etmem. Sıcak su da da besleme. max.27-28 derece yeterli.

  130. mehmet  yorumladı. 07:39 - 03 / 04 / 2011:

    ben bu gün balık alcam 3 japon 3 lepistes 2 çöpçü 3 sarı prenses alcam bunlar birlikte yaşarlarmı bir sorun olurmu

  131. Ayşe Sıla Ç.  yorumladı. 12:18 - 19 / 06 / 2011:

    Benim 2 lepistesim var bugün aldım.

    Bir tanesi diğerine göre küçük,kuyruğu benekli.(Erkek mi/Kız mı ? )

    Diğeri,diğerine göre büyük.O pek renkli değil renksiz gibi kuyruğu hafiften renkli.(Erkek mi/Kız mı ? )

  132. Kasırga  yorumladı. 12:13 - 10 / 07 / 2011:

    erkekleri bide dişileri ayırmak için karınlarına bakın siyah veya kahverengiyse dişidir.eğer karnı renkliyse erkektir

  133. ilkcan  yorumladı. 10:43 - 24 / 07 / 2011:

    slm arkadaşlar benim platinin ağzında beyaz mantar gibi bişey çıktı neden olabilir yardımlarınızı bekliyorum.

  134. gökhan  yorumladı. 07:26 - 25 / 09 / 2011:

    2 günönce alman lepistesim yavruladı 50 den sonrasını sayamadım….

  135. samet  yorumladı. 19:20 - 07 / 10 / 2011:

    bnim akvaryumdaa 367 tane lepistes varr ayda doguruyorr

  136. süper  yorumladı. 12:52 - 01 / 11 / 2011:

    balıklar süper ! 🙂 şuanda geçici akvaryumumum var onda 3 balık var boyutu küçük 2 tane hamile var akvaryum küçük olduğundan ısıtıcı gerekmiyor fakat havalar soğursa almayı düşünüyorum vede büyük akvaryumunuz varsa mutlaka ısıtıcı alın dayanamıyorlar ben büyük akvaryum alınca içindekileri düşünemiyorum 🙂

  137. süper  yorumladı. 12:53 - 01 / 11 / 2011:

    birde japon besliyorum

  138. Ahmét  yorumladı. 19:54 - 12 / 11 / 2011:

    Arkadaşlar ben yarın Lepistes alıcam bendeki akvaryum 37cm kaç tane dişi Lepistes kaç tane erkek Lepistes almalıyım ve normal fiyatları kaç tl olur 😀 😉 (y) lütfen bilen birileri hemen şimdi tavsiye de bulunsun :putnam: (nolur).

  139. Ahmét  yorumladı. 19:57 - 12 / 11 / 2011:

    Arkadaşlar ben küçüklüğümden beridir suya balıklara düşkünüm canım gibi seviyorum diğer hayvanları da çok severim ama balıkların yeri ayrı 😀

  140. Ahmét  yorumladı. 20:19 - 13 / 11 / 2011:

    Arkadaşlar ben bu gün 2 tane erkek moli 2 tane dişi moli 1 tane köpek balığı 1 tane dişi lepistes 3 tane dişi lepistes aldım 1 tane ısıtıcı 1 tane motor ve süsler aldım rengarenk bir akvaryumum oldu 😀

  141. mesut  yorumladı. 02:07 - 27 / 11 / 2011:

    size tavsiyem http://www.akvaryumcenneti.com/forum adresini ziyaret etmeniz. Bu sitede akvaryumla ilgili en doğru en geniş bilgileri bulabilirsiniz. Saygılar

  142. Ahmét  yorumladı. 14:46 - 13 / 12 / 2011:

    Arkadaşlar benim lepisteslerim var sadece onlarında hepsi suyun üstünde duruyor bilen birisi söyleyebilir mi?

  143. ibrahim  yorumladı. 20:35 - 15 / 12 / 2011:

    benim akvaryumda 8 lepistes 6 kılç 4 velipera 4 plati 4 vatoz 4 çöpçü 2 melek 2 neon 2 köpek bu balıklar yanyana yasarmı devamlı oumlerın nedenı ney 1 metreye 1 metre akvaryumum ısıtıcı motor ışık derece tas kum var hamile lepistes balıgım çok şişdi ne zaman dogurur yavrulukta durması sakıncalımı hepsi otçul sahte ot zararlımıdır 36 balık bı arada durması sakıncalımı lepistes kac yavru verir

  144. ibrahim  yorumladı. 20:38 - 15 / 12 / 2011:

    günlük 1 ve ya 2 balık oluyor nedeni ne ola bılır

  145. SrCn  yorumladı. 03:42 - 22 / 12 / 2011:

    ArkadaşLar Lepistes baLığınız su üstünde duruyorsa havaLandırmaLarı yani hava motorLarı ya yetersizdir yada hiç kuLLanmıyorsunuzdur sebebi budur, rica ediyorum Lepistes baLıkLarınızı fanus’da yetiştirmeyin fanus’da yaşayabiLecek baLıkLar değiLdir.. Kuyruğunun koptuğunu gözLemLeyen arkadaşLar Lepistes baLıkLarı 1 erkeğe en az 3 dişi düşecek şekiLde ayarLamanız gerekir çiftLeşme dönemLerinde hırçın oLurLar ve bu istekLerini karşıLayamadıkLarı zaman karşı tarafın kuyruğunu yerLer ve baLığınız öLür.. kayaLık aLanLar yaratırsanız akvaryumunuzda daha rahat edecekLerdir.. Tabir caizse Sarı Prenses’Ler çekingen baLıkLardır yarattığınız kayaLıkLarda hem kendiLerini daha rahat hissedip renkLeri daha canLı oLacaktır hemde yavruLadıkLarı zaman yavru Lepistes’Lerin sakLanabiLecekLeri diğer baLıkLarda korunabiLecekLeri yerLer eLde etmiş oLursunuz.. tekrar söyLüyorum Lepistes’Ler fanusda besLenecek baLıkLar değiLdir.. Bu hobiyi yapıyorsanız hakkını vererek yapın Lütfen.. SaygıLar.

  146. dogukan  yorumladı. 20:48 - 30 / 12 / 2011:

    arkadaşlar ben yarın 35cm akvaryum tas kum bitki ve 1d 1 elepistes alacam birşey olrmu teşekküeler

  147. dogukan  yorumladı. 21:05 - 30 / 12 / 2011:

    arkadaslar ankara keciören evime gelip balık istiebilirsiniz ve bedava en az 70 tane veririm size balıga ihtiyacı olnların dikkattine

  148. fikret  yorumladı. 16:05 - 06 / 01 / 2012:

    arkadaşlar bi soru soracam benim yavru lepiteslerin yavruları şu an ayrı akvarumda büyükleri ayrı doğalı bir ayı gecti yavruların ne zaman hepsini aynı akvaryumda besleyebilirim yardımcı olursanız memnun olurum

  149. can  yorumladı. 13:22 - 03 / 02 / 2012:

    Arkadaşlar benim 25 tane yavru lepistesim var ama annesi alt kısmını deniz kabuğuna kestirmiş ölmüş ne yazıkkiyavrular hala hepsi yaşıyor sadece bitanesini annesi yedi şimdi yavruların içine dişi alsam yermi acaba yacruları

  150. tufan  yorumladı. 23:21 - 06 / 02 / 2012:

    BENİM ISITICI SİMDİ KIRILDI 8 TANE CİKLET BALIĞI VAR YARİNE KADAR ÖLÜRLERMİ ARKADASLAR BANA ACİL BİLGİ VERİN :/?????

  151. süleyman kesme  yorumladı. 17:30 - 12 / 02 / 2012:

    arkadaşlar benim 50 litrelik bi akvaryumum var içinde 40 balığım var 15 erkek 25 dişi üreme 1 ayda gerçekleşiyor her 1ayda en az 10 en fazla 50 ondan fazlasıda olabilir ilk akvaryumculuğa başlayanlar için canlı doğuranlar iyidir lepistesinizin çabuk doğurmasını istiyorsanın ısısını 26 ve 28 arası olmalıdır ideal sıcaklığı ise 24 dür.lepistes ile yaşaya bilecek balıklar en ideali canlı doğuranlardır HERKESE İYİ AKŞAMLAR 😀

  152. islam bal  yorumladı. 20:37 - 10 / 03 / 2012:

    yaa bu balıklar neden hep suyun üstüne çıkıyor hiç aşşağı inmiyorlar nedenini söğlerseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

    msn kanarya.islam@hotmail.com

  153. ali  yorumladı. 20:39 - 24 / 03 / 2012:

    balığımın karnı çok şişti bide siyahlaştı acaba doğuma ne kadar kalmıştır ayırmam gerekir mi yavrruluğa

  154. burak uğur  yorumladı. 16:22 - 02 / 05 / 2012:

    benim balığım 50 tane doğurdu nasıl bir büyüklükte akvaryuma koymalıyım

  155. mevlüt  yorumladı. 17:29 - 28 / 05 / 2012:

    lepistes hava olmadan kaç saat yaşar

  156. SertacUlker  yorumladı. 14:59 - 01 / 06 / 2012:

    Ardakaslar Kolay gelsın..Lepıstes Hastalıgı coK mANyak Bırsey ya..
    Benım 1 2 SORUM olucak…Damızlık safkan Lepistes Arıyorum İstanbul Icı Anadolu Yakası’nda Satan ve uygun Fıyata verıcek olan varsa bana ulasabılırmı acaba
    face Adresım tyrannosaurusrex1@hotmail.com
    Cep Numaram: xxx

  157. Ahmet  yorumladı. 12:23 - 26 / 06 / 2012:

    benim 7 lepistesim 3 japon um vardı japonlar küçüktü aldığımda büyüdüler bi gece bi kalktım 7 lepistes ölmüş japonlar duruyo hatta 7 lepisteste teki erkekti erkek hiç yoktu akvaryum da yemişler motor filtresinde erkek lepstes etleri vardı şimdi hepsi yavru olmak üzere 2 aykılıç 5 lepistesim var bide yavru lepistesler motorsuz havada zor büyüyo motorlu 2 3 ayda yetişkin oluyo motorsuz 1 2 senede zzor yetişkin oluyo

  158. berkay  yorumladı. 11:50 - 11 / 07 / 2012:

    abiler ben 13 yaşındayım lepisteslerler hakkında baya bilgi biliorum ama yardımınıza ihtiyacım var hamile lepistesimi yavruluğa aldım 1 gün sonra doğurdu ama sadece 1 tane bi daha doğurmadı sonra ana tanka aldım ama hala karnı şiş ve anüs bölgesi kara.diğer yavruları almam için ne yapmam gerekiyor ?

  159. kadir  yorumladı. 14:14 - 19 / 08 / 2012:

    benim lepistesimin anüs bölgesi siyahlaşmış ancak karnı şiş deil hamilemidir 😀 lütfen acil cevap

  160. Günay eser  yorumladı. 19:13 - 22 / 01 / 2013:

    baliklara yani lepisteslere tatli su yani eriikli koyuyorum buyumelerinde hic deyişiklik olmuyor tatli su baligimi lepistes

  161. -a-l-i-ali  yorumladı. 20:47 - 11 / 02 / 2013:

    benim 2 tane dişi lepistesim var diyer 20 kadar erkek var erkeklerin hepsi yavruydu şimdi büyüdüler dişilere bi zarar olurmu

  162. yeşim  yorumladı. 13:28 - 25 / 06 / 2013:

    lütfen acil yardım akvaryumumda 1 kılıç kuyruk,bir melek ,3 te lepists var lepistesleimden 2 si 3 aylık yavru,diğeri ise büyük ama cinsiyetini hala öğrenemedim çok renkli ama karnında siyahlık var,boyuda kısa ama daha önce beslediğim dişininde boyu kısaydı yavrularında cinsiyetini hala öğrene medim 3 aylık olmalarınaa rağmen yeni renklennmeye başlaılar off lütfn bana ccinsiyetlerini söyleyin 🙁

  163. Berkay kaykay  yorumladı. 20:17 - 25 / 11 / 2013:

    1-2 saat önce baktım lepistesimin karnı inmiş şuan 20 yavru var ama lepistesin karnında hala 20-30 yavru var 2-3 saat oldu tüm yavruları yavrulamadı sizce nedeni nedir?

  164. Musa  yorumladı. 12:28 - 02 / 02 / 2014:

    Arkadşlar benim akvartum 50 l 5 melek,1 japon,1 çöpçü, 2 tane lepites var alalı 3 gün oldu 1 erk 1 kız ama 1 aylık yavru doğururmu tsk

  165. Musa  yorumladı. 13:28 - 02 / 02 / 2014:

    Arkadaşlar lepites melkle yaşarmı acele tşke

  166. cevdet  yorumladı. 16:23 - 13 / 03 / 2014:

    arkadaslar lepistelerim sürekli ölüyor suyu anarmal olan hıc bı durum yokken ne su degısıklıgı yaptım 2 haftadır suyuda temız . hıc ısı derecesıde normal ama 2 balıgım bır erkek bı dısı olmak üzere öldüler neden acana kacıncı aldıgım balık oldu:(

  167. burhan  yorumladı. 15:56 - 02 / 03 / 2015:

    lepistesimin kac aylık olduğunu bilmiyorum boyu 2 cm kadar sizce çiftlesme yasına gelmismidir

    Çok teşekkür ederim..!!!

  168. eyyup  yorumladı. 17:54 - 26 / 08 / 2015:

    Arkadaşlar resim nasıl koyuluyor sizlere lepistesimin hamile olup olmadığını soracağım

  169. M. Ali  yorumladı. 16:16 - 08 / 09 / 2015:

    face adresinden atabilirsin

  170. jemsit  yorumladı. 22:08 - 12 / 02 / 2018:

    arkadaslar vatoz ile lepistes ayni akvaryumda yasarmi lutfen yardimci olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sitemizde akvaryum balıkları, balık hastalıkları, yavru alma, akvaryum şartları, dekorasyon, cinsiyet ayrımı gibi konular hakkında detaylı bilgi bulabilir ve akvaryum dünyasına açılan yolculuğa merhaba diyebilirsiniz.

Sitemap