Sarı Prensesler , Yaşam alanları , Üremeleri

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 13:08

Sarı Prensesler ve Yaşam alanları

http://www.akvaryumcenneti.com/resim/3.jpg Sarı Prensesler    Malawi Gölü’nün bol kayalıklı kıyı kesimlerinde yaşamaktadır.Bu yüzden akvaryumumuzun içini bol kayalarla saklanabilecekleri yerler hazırlamamız sarı prenseslerin daha rahat etmesini sağlayacaktır.Erkek sarı prensesler dişilere oranla biraz daha büyük olurlar.Erkekler genelde 12-14cm ye ulaşırken dişiler 10-12 cm arasındadır.Sarı prenseslerin boyları beslenmeye bağlı olarak artabilir yada azalabilir.Eğer dişi sarı prenses 5-6cm boyunda iken ağzına erken yavru alırsa gelişimini iyi tamamlayamayacağından boyu kısa kalabilir.

Doğal ortamlarında kayanın üstündeki yosunlarla ve bazı böceklerle beslenmektedirler.Bu yüzden sarı prensesleri sadece protein ağırlıklı yemlerle değil otçul besinlerle de beslememiz gerekmektedir.Haşlanmış havuç ve ıspanak verirseniz renkleri
nin daha güzel ve canlı olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca ıspanak sarı prenseslerin bağırsakları içinde faydalı bir besindir. Balığın sağlıklı bir şekilde kabız olmadan dışkısını dışarıya atmasına yardımcı olur.
Sarı prenseslerde cinsiyet ayrımı oldukça zordur.Dış görünüşüne bakarak anlamaya çalışmak aldatıcı olabilmektedir. Bazı belirleyiciler olsa bile kesin bu dişidir yada erkektir diyemeyiz.Kesin cinsiyet ayrımını vent açıklığı sayesinde öğrenebiliriz.Bu vent açıklığı, dişilerde anüs açıklığından daha büyüktür.Erkeklerde ki vent açıklığı ise hemen hemen anüs açıklığı kadardır.
Sarı prensesler ortalama 8 aydan sonra ergin hale gelirler ve yavru vermeye başlarlar.Bazı nedenlerden dolayı; iyi beslenememe,ortam şartları,stres vs gibi nedenlerden dolayı bu zaman değişebilmektedir.Erişkin hale gelmiş bir sarı prensesin boyu ister 5cm isterse de 10 cm olsun yavru verebilmektedir.Dişi sarı prensesler yumurtlama öncesi karnı şişer ve yumurtlamaya hazır olduğunda tüpçük çıkartır.Bu zamandan sonra da görev erkek sarı prensese düşmektedir. Erkek sarı prenses daha önceden hazırlamış olduğu yuvaya dişiyi çekmeye çalışır.Bunun için dişiyi sürekli rahatsız ederek titremeler yaparak dişiyi yuvaya çeker.Dairesel hareketler ile dişi yumurtalarını bırakıp ağzına aldıktan sonra yumurtalar erkek tarafından dişi sarı prensesin ağzında döllenir. Çiftleşme süresi akvaryum şarlarına ve dişideki yumurta sayısına göre değişim gösterir.
Dişi sarı prenses yavrularını ortalama 20-25 gün sonra ağzından bırakacaktır.Serbest yüzer şekilde annenin ağzından çıkan sarı prenseslerin sarı renkleri ilk dünyaya geldiğinde de hakimdir.İlk başlarda anne gözetiminde olan yavrular belli bir zamandan sonra artık kendi başlarının çaresine bakmak zorundadırlar.
İlk defa cichlid besleyecek olan arkadaşlarıma ilk önereceğim Malawi türüdür.Hem bakımı hemde üremesi diğer türlere göre daha kolaydır.Eğer dişi – erkek oranını (1e/3d,5d) şeklinde ayarlayabilirseniz yavru almanız çok daha kolay olacaktır.Bu sayede yavru büyütmenin zevkini de tatmış olursunuz.Eğer erkek sayınız akvaryumda fazla olursa erkekler arasında kavgalar yaşanabilir ve güçsüz olan erkek zarar görebilir.Erkek sayısının fazla olması dişileri de olumsuz yönde etkileyecektir.Çünkü sürekli erkekler tarafından rahatsız edilecektir.Bu yüzden yavru alımı da zorlaşacaktır.Mümkün olduğunca akvaryumunuzda erkek sayısını az tutmaya çalışınız.


Bir önceki yazımız olan Xiphophorus helleri , Kılıçkuyruk başlıklı makalemizde Akvaryum Vikipedi, balık ve Balıklar hakkında bilgiler verilmektedir.

Etiketler:, , , , , , , , , , , , ,

Sarı Prensesler , Yaşam alanları , Üremeleri için yapılan yorumlar : 76 Yorum yapıldı


  1. yakup  yorumladı. 09:58 - 05 / 12 / 2007:

    Biliyor musunuz piranhanın kafa tutamadığı tek balık türü.4 piranha ve 4 ciklet aynı akvaryuma koyulduğunda, bir müddet sakin kalsalar da, yem verme zamanı kaçırıldığı zaman savaş çıkar akvaryumda. bu savaş benim akvaryumda bir kez çıktı ve bittiğinde cikletler doymuştu.

  2. kenan  yorumladı. 15:37 - 03 / 02 / 2008:

    martın 1 ınde 3. senem olucak cıklet bakıorum ben askerdeydım kardesımmm her hafta ıcıyle oynamıs kumu duzeltmek ıcın askerligim daha yenı bıttı 1 hafta once geldıgımde 6 tane cıklet cıkardım akvaryumdan ve ıcınde su an da 1 cıft sarı prenses 1 cıft yunus 1 cıft frontosa 1 cıft papagan var ıcını 1 hafta once ıyıce yaptım ve balıkcı dedıkı ıcıyle hıc oynama uzun zamandır yumurtlamadılar dıeee yumurtlamama gıbı bı sorun olmaz dımı

  3. Kaptan  yorumladı. 13:56 - 14 / 02 / 2008:

    Akvaryum ile falza oynayıp huzurlarını kaçırırsanız yavrulamalarını etkilemiş olursunuz. Zorunlu olmadıgınız sürece hiçbir şekilde mğdahele etmezseniz bu konuda onları rahatlatmış olursunuz. Ayrıca damizlıklarını arttıracak vitamin ilaçlarıda kullanabilirisiniz.

  4. serhat  yorumladı. 13:02 - 16 / 02 / 2008:

    arkadaşlar benim akvaryumm 120 cm içinde sadece bir çift sarı prenses var fazla bir mazlzemde yok bazı yapay ağaç lar ve benzeri .benim cilkletler yanlarına hiçbir balığı yaklastırmıyorlar ve yapay ağacın arkasını kolluyorlar yaklasan balık olursa saldırıyorlar ve erkek çiklette baska yerleri kuyru ve ağzıyla kazıyor sizce balıklarım yavrulayacakmı

  5. admin  yorumladı. 12:10 - 20 / 02 / 2008:

    Bu sadece yavrulama ile ilgili bir belirti değil ciklitlerin genel davranış türleri belirli bir yeri korumak ve kollamaktır. Fakat size onlar için fıçı ve kule türü içine girip çıkabilecekleri bir aksesuar tavsiye edebilirim.

  6. emre  yorumladı. 14:04 - 24 / 02 / 2008:

    akvaryumum50cm sarı piresses ve yunus besliyorum yavru alabilirmiyim yavru alma boyu kaç cm’den başlar

  7. M. Ali  yorumladı. 09:01 - 25 / 02 / 2008:

    sarı prensesin yavru verebilmesi için 7-10cm boynda olması gerekir.daha küçükken de verebilir ama 5-6cm arasında iken yavry ağzına erken alırsa yavr gelişimini tamamlayamaz.b yüzden boy kısa kalabilir.

  8. fırat naçar  yorumladı. 20:02 - 09 / 04 / 2008:

    ya bana 1 erkek 5 dişi satarmısınız
    not 100 ytl den fazla olmasın
    ben ilk defa bakmıyorum bikeresinde 3 yıl bakım ve
    700 den fazla yavru verdiler
    hepsdini 8 12 cm ye kadar büyüttüm

  9. fırat naçar  yorumladı. 20:03 - 09 / 04 / 2008:

    yaw bide benim eminönünden aldıgım 6 sarı prensesten
    ikisi öldü yaa çok üzüldüm
    daha küçükler
    ben büyük sdemem yani severimde
    yavrularını alıyolar

  10. ismail  yorumladı. 12:12 - 08 / 09 / 2008:

    ya bu hava filitresini tamamen suyun içinemi koyuyoruz yoksa üst kısmı biraz dışardamı kalmalı cevaplarsanız sevinirim,yoksa çok geç olabilir!!

  11. mehmet  yorumladı. 18:40 - 08 / 09 / 2008:

    ismail kardeş motor tamamen içte olması gerekir.

  12. emrah  yorumladı. 16:46 - 11 / 09 / 2008:

    65 cmlik taymur akvaryumumda 7 adet sarı prenses var ve 4 adet de icemen var cok gusel bı akvaryum ama dişi erkek olduğunu anlamıyorum acaba yavru alabilirmiyim

  13. hkn_pnr_  yorumladı. 08:52 - 14 / 09 / 2008:

    arkadaslar benım 50cm boyunda bır akvaryumum vara içerisinde 3 sarı preneses 1 vatoz vara acaba akavaryumum balıkların gelısımı yavrulaması için kucukmu bır sorumdaha var erkek sarı perenses devamlı dısılerı dovuyor eslesıp eslesmedıklerını nasıl anlarım şimdiden cvplar için tesekkur ederımm

  14. hkn_pnr_  yorumladı. 08:54 - 14 / 09 / 2008:

    dişi sarı prensesler eşleştiklerınde davranısları nasıl oluyor ? cvplarınızı beklıyorum

  15. kutlu  yorumladı. 21:14 - 27 / 10 / 2008:

    sarı prensesler çiftleşmek istedikleri zaman(erkekler) kafa bölgesi kararıyormuş

  16. yunus kralı  yorumladı. 22:02 - 30 / 10 / 2008:

    ewet kararır ve dönerler dişi yumurta bırakır erkke …. yapar dişi azına geri yumurtayı aalır by,

  17. eren  yorumladı. 10:15 - 03 / 11 / 2008:

    slm arkdaşlar size bişey soracam yardım ederseniz memnun olurum…ya benim sarı prensesler var kuyruklarında noktalardan erkek oldugu anlaşılırmı ve 2tane prenses var 2side bole donuolar arkalarında ve kuyruklarında 2şer tane nokta var ve birisinin karnı şişmiş durumda sizce yumurta varmıdır?

  18. zafer  yorumladı. 22:51 - 10 / 11 / 2008:

    merhaba bende 2 yıldır sarı prenses bakıyorum ama ne yaptımsa bır turlu yavru alamadım arkadasın tekıne sordum neden yapmaıyolar dıye oda suyun içine sprem boşalt dedı koptum gulmekten 🙂 en kolay nasıl yavru alıtım cevaplarsanız cokk sevınırım bırde 1 yada 2 ayda bır akvaryumumu kesın temızlerım acaba sorun olurmu

  19. fıre of water  yorumladı. 13:30 - 05 / 01 / 2009:

    bence bir yeri kazmaları ve korumaları yavrulama belirtisi, hepinizden iyibiliyorum 8 yıldır besliyorum ve şu anda yavrulayacaklar kendilerine yuva yapıyorlar. etrafı kazıyorlar eğer kendine güvenen varsa cevap yazsın.

  20. fıre of water  yorumladı. 13:33 - 05 / 01 / 2009:

    bakın balıkların sağlığı ve beslenmesi bu konuda çok önemli, ayrıca akvaryumun da biraz büyük olması lazım ayrıca ısıtıcı ve motor da olması lazım balıklara doğru ortamı sağladığınız taktirde balıkların üremeleri kolaylaşacaktır.ayrıca iki balığında aynı cinsiyetten olmadığından emin olun.

  21. fıre of water  yorumladı. 08:51 - 18 / 02 / 2009:

    selamlar
    benim 67 ye 27 akvaryumum var ciklet belemek istiyorum ama ısıtıcım yok acaba ısıtıcısız yaşarlarmıı bide tuz lazm mıs nekarda tuz atmalıyızz 2cay kaşıgı yetermi cvp:
    bekliyorum hepinizden…

  22. ben isa  yorumladı. 11:26 - 25 / 04 / 2009:

    arkadaşlar sarı perenses ve yunus besliyorum sarı prensesten yavru aldım tekrar 2. yavruyu ne zaman vermeye başlar yunuslarım ise damızlık ama bir türlü eş tutmuyor nedeni nedir yardımcı olursanız sevinirim…

  23. sarı prenesesime neler oluyor  yorumladı. 15:47 - 30 / 04 / 2009:

    benim bi erkek bi dişi s.p var erkek olanı akvaryumu eşiyor d u ama son günlerde çok durgun hiç hareket etmi yo akvaryumcuya sordum yavrulamak için hazırlanıyo dedi acaba doğrumu lütfen cvp yazın..

  24. kıral benim alemkim  yorumladı. 13:20 - 02 / 05 / 2009:

    benim sarılar eşleşmiyor yoksa erkek kısırmıdır arkadaşlarım(cevap bekliyorum)

  25. ilyas  yorumladı. 23:30 - 09 / 05 / 2009:

    öncelikle slm herkese ya ben sarı pırenses ve onun renginden 3 balık aldım am diş erkek anlayamadım 2 tanesinde kuyruklarında ufak yumurta gibi benekler var bide nasil çifleşmeleri için nasıl bi ortam hazırlamam gerekiyor şimdiden cevaplar için teşekurler ya yardımcı olam isteyen arkadaşlar varsa emesenim eklerseler sevinirim

  26. elvan  yorumladı. 17:10 - 21 / 08 / 2009:

    arkadaslar 125/60/40 ebatlarında akvaryumum var sarı prensesim erkeğini birtürlü kabul etmiyo .bir defa yumurtaya geldi bosa yumurtladı kabul etmedierkeğini ikinci defa yine yumurtaya geldi gene kabul etmedi .üçüncü defa aynısını yaparsa yemin ettim atacam çöpe serefsizi.erkek garibim titreye titreye bir hal oldu.

  27. marijuana_party@hotmail.com  yorumladı. 16:39 - 26 / 08 / 2009:

    Arkdaslar bende 3 sarı prenses,3yunus ve bir vatoz var 7,8 aydır.bakıyorum.Sarı prenseslerımı 2 dişi 1 Erkek olarak almıstım buyudukce 2 erkek 1 dişi oldugunu anladım.üzerindekı siyah veya opak çizgisinden.yunuslarımıda o şekıl aldım onlarda 2 erkek 1 dişi cıktı ne zaman yavru alırım..

  28. sd  yorumladı. 13:46 - 13 / 09 / 2009:

    Arkadaslar bende sarı prenses var ve dişi olan kumu kazıyor ve orada hep duyuor yanında kımseyı almıyor neden yoksa hamilemi acil cevap yazarsanız sevınırım lutfen

  29. Ebuzer  yorumladı. 19:50 - 16 / 02 / 2010:

    Arkadaslar ben yeni bir tane 12-13 cm arasında büyük bir erkek s.p aldım ama 2 tane 6-7 cm boyunda dişi sarı prensesim var ama 7-8 aydır diğer balıklara bakıyorum ama ağzı sisen filan yok nasıl yavru alındığını ve akvaryum düzeninizi başlayarak bizimde yavru almamızı sağlarsanız sevinirim. Şimdiden bütün yorum yazanlara teşekkür ediyorum.

  30. Ebuzer  yorumladı. 19:54 - 16 / 02 / 2010:

    Arkadaslar benim akvaryumum 65 cmlik buna göre yazarsanız cok sevinirim.

  31. Yasemin  yorumladı. 09:05 - 17 / 02 / 2010:

    Sarı prensesten yavru nasıl alınır?
    1-kvaryum büyüklüğünüze göre populasyonu ayarlayın.
    2-Dişi erkek sayısını ayarlayın.
    3-Akvaryum dekorlarını, kum, kaya, bitki vs. ayarlayın,
    4-Balığınız için gerekli vitaminleri verin

    Önemli:Akvaryumcudan alığınız balıkların çoğu kısırdır.Güvenilir yerlerden alın balıkları. Üniversite balık çiftlikleri olabilir.

  32. abdullah  yorumladı. 23:24 - 23 / 02 / 2010:

    arkadaşlar 120 litrelik bir akvaryum aldım ve canlı doğuranlardan karma yaptım 50 nin üzerinde balık vardı. moli lepistes vs 30 un üzerinde balık öldü yavrular vardı onlarda öldü. küçük bir akvaryum yaptırdım onları oraya aldım şimdi büyük akvaryumu temizledim ve ciklet türü almayı düşünüyorum bana bu konuda yardımcı olurmusunuz kaçtane ciklet alayım 120 liktrelik akvaryuma şimdiden teşekürler.

  33. abdullah  yorumladı. 12:52 - 27 / 02 / 2010:

    SAĞOLUN ARTIK GEREK KALMADI 🙂 ÇÜNKÜ AKVARYUMU BİRAZ DAHA BÜYÜTTÜM VE SARI PRENSES VE YUNUS ALDIM ŞUAN İÇİN 🙂

  34. esesli halil  yorumladı. 11:06 - 09 / 04 / 2010:

    bende 3 sp var 2 si dişi biri erkek alalı 1 ay oldu ama hala yavru alamadım akvaryum boyu 40 cm cevap yazarsanız sevinirim

  35. esesli halil  yorumladı. 11:08 - 09 / 04 / 2010:

    he bu arada boyları 6 ,7 cm

  36. hasan  yorumladı. 06:57 - 31 / 05 / 2010:

    akvarumun içine bolbol kaya ve ince tuz gibi kum koy kumu çiftleşmek için kuyruklarından açarlar açtığı yeri kapatırsan doğurmazlar akvaryumda 1dişi 1erkek olsun 2dişi olursa 1kıskanır yavru vermezler 1dişiyi ayırt

  37. ferhat  yorumladı. 23:34 - 04 / 06 / 2010:

    meraba ben dier balık türlerinin çoğunu besledim şimdide bi dişi bi erkek sarı prensesim var. 4-5cm boyunda ama dişi beyazladı yani hastalık deil soldu bi newi bunun sebebi ne. bide yavru aldığımda ayrı bi yawruluga koymam gerekirmi çunku sadece bi çiftim var tesekürlr

  38. ALPEREN  yorumladı. 11:17 - 14 / 06 / 2010:

    cikletler yuva ister mutlaka akvaryumuzda içine girebileceleri bir yerler olsun. kaya – mango kökü – aksesuar evler gibi. Yavru almak istiyorsanız akvaryum derecesi 27-28 çok iyidir. ve mümkünse balıklar aynı boyda olsun. erkek çiftleşecegi zaman akvaryumda aşagı yukarı hızlı hızlı iner çıkar… sera’nın bio nitrivec. ilacı var onu su tazelediğiniz zaman az az kullanın.. akvaryuma renklendirici ilaç atmayın. kullandıgınız yemler kapalı olsun. açık yemlerde vitamin çok az olur… ben akvaryumcuyum ve kendim üretip kendim satıyorum.. MELBADİ ( DENİZ ) PETSHOP KADIKÖY BELEDİYESİNİN KARŞISINDAYIM. İSTEDİĞİNİZ ZAMAN BUYRUN GELİN BİLGİ VEREBİLİRİM. amaç bilinçli hayvan sevgisi aşılamak…

  39. süphan  yorumladı. 06:51 - 30 / 08 / 2010:

    135 lt akvaryumum sp var 1e(15cm) 3d(13-12-10) yetişkın (3d sp 7-6-6cm) cıvarında ıkı kez yavru aldıgım dişilerden bırtanesınde burunun da ve cene gerısı ve solungac ta mavılesme gıbı bıseler olustu nedeni nedir acaba.?stersten mi ? ayrıca iceman 1e(14cm)1d(12cm) bulunmakta

  40. m.safa  yorumladı. 10:40 - 04 / 09 / 2010:

    dlm arkadaşlar bn önceden hiç balık beslemedim ama beslemeye karar verdim 10tl lik bi akvaryum alacağım akvaryumu beğendim 5 tl yede bi motor 2 yunus ve 2 sarı prenses alsam nasıl olur

  41. faruk can  yorumladı. 13:22 - 02 / 10 / 2010:

    yavrular çıkınca nasıl beslencek annesi besliyecek

  42. mert  yorumladı. 09:01 - 23 / 10 / 2010:

    arkdaşlar erkek balıkların kısır olabilir mi? cevabınızı bekllllllliiiiiiyyyyyyoooooooooommmm

  43. mert  yorumladı. 09:03 - 23 / 10 / 2010:

    balık larınıza ii bakın gardaşlar

  44. murat  yorumladı. 20:01 - 27 / 10 / 2010:

    sarı prensesler zorla çifleştirilirmi yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür

  45. murat  yorumladı. 20:06 - 27 / 10 / 2010:

    4 erkek sarı pranses 1dişiden yavru alınırmı yeni başladım ciklet beslemeye

  46. murat  yorumladı. 20:07 - 27 / 10 / 2010:

    bide 4erke yunus ve 3 erkek amarikan var

  47. mustafa  yorumladı. 15:48 - 01 / 11 / 2010:

    Benim sarı prenses ağzına yavru aldı 10 gun oldu kendim kusturmayı düşünüyorum. 10 gün yeterli mi?

  48. M. Ali  yorumladı. 08:25 - 02 / 11 / 2010:

    Bence bi 7-8 gün daha beklemelisin…

  49. yüksel  yorumladı. 22:42 - 03 / 11 / 2010:

    slm arkadaşlar benim sarı prensesi biri girdi bi deliğe çıkmıyor neden acaba

  50. Yeşim  yorumladı. 13:46 - 04 / 11 / 2010:

    Çıkar… 🙂

  51. Yeşim  yorumladı. 13:46 - 04 / 11 / 2010:

    Bi kabahat işlemiştir.. 🙂

  52. serkan  yorumladı. 21:56 - 10 / 11 / 2010:

    slm mıllet bnde 600lt akvaryum var içindede 3s.p 6 köpek balıgı(orjinal) 2yunus 1vatos bunların iine prana atabılırmıyız etcıl ama

  53. sema  yorumladı. 00:06 - 13 / 12 / 2010:

    arkadaşlar benim 1 dişi 1 erkek sarı prensesim var erkek olanın gövde kısmı sanki kendinden koyulaşıyor ve ya ısıtıcının köşelerinde yada filitre köşelerinde duruyor yem atınca hareketleniyor geziniyor sonra yine gidip saklanıyor nedendir .su sıcaklığı 26 yükselteyimmi düşüreyimmi bu sıcaklığı şimdiden cvplar için tşkrlr

  54. mehmet  yorumladı. 15:20 - 13 / 12 / 2010:

    bende 8sp,3buz prensesi,2yunus,2turuncu ciklet ve 2tane çöpçü ciklet var ilk olarak benim balıklar yumurtlasa çöpçüler yumurtaları yermi ikinci olarak benim aldığım sp lerden 4 tanesi turuncu gibi rengi bu sp mi yoksa kandırdımı beni pet shopçu

  55. yozgatlı murat  yorumladı. 19:43 - 20 / 12 / 2010:

    sarı prensesımın bırı yumurta dokemıyordu ve bır erkegımde doluyemıyordu akvaryumcu bı abıye sordum erkegı gorunce yaglanmıs dedı ve sımdı balıklarım yaglandı dıye ac bırakıyorum ama ıcım rahat degıl nasıl bır yemleme yapmalıyım sımdıden saolun_?

  56. Tolga taşar  yorumladı. 18:19 - 22 / 02 / 2011:

    yaw arkadaslar lutfen cvp verırsenısz sewınırım 5gun oldu sarı prensesım doguralı agzında duruyor hala bu aksam çıkarıyım mı yaşar mı başka bi akvaryuma atıcam filtre takıcam olur mu acil cvp ve burdan seslenıyorum akvaryumum kucuk dıyenlere 45 cmlık akvaryumda yavruladı yer cok onemlı deıl aslında 40cmnın altına düşmessek lutfen yorum yazın

  57. volkan  yorumladı. 12:41 - 24 / 02 / 2011:

    ciklet balıgı ıcın 65cm akvaryum aldım. adam dibe mercan tası koy dedi bide kaya parcaları. Koyarsam yaşamaları icin uygun olurmu ? bide ısıtıcıya gerek warmı?

  58. cihan  yorumladı. 20:09 - 06 / 03 / 2011:

    meraba arkadaşlar bende 200 litrelik bir akvaryumum var için de ahli lerim va yaşayan kayalarım vardı ama onları satacam yarın yaşayan kayalarım 15 cm di 1 erkek 2 dişi dişinin biri bir kerede 150 yavru verdi ahli lerim de 15 cm di 1 erkek 4 dişi onlarda da bir dişi 50 yavru verdi ama ben sarı prensese dönecem şim di zaten var 8 adet 3 erkek 5 dişi boyları en ufağı 4 cm ve 5 cm diğerleri 6 cm 8 cm şimdiden erkekler dişilerin yanın da titremeye başladılar en ufak erkek bile 5cm lik 4 cm lik dişinin yanına gidin ce titremeye başlıyo sizce bunlar bu boylarda yavru verirlermi

  59. emre  yorumladı. 13:47 - 18 / 03 / 2011:

    Sarı prenses beslemeye yeni başladım, 6 tane prensesim var fakat 2 tanesi sürekli diğerlerine zarar veriyo, boyutları 6 cm civarında bunun sebebi nedir beni bilgilendirirseniz sevinirim..
    akvartumum 1 metre uzunulgunda..

  60. duran  yorumladı. 18:32 - 11 / 06 / 2011:

    slm arkadaşlar benim sarı prenses lerim var bugün itibariyle agzına yumurta aldı nezaman sagmam lazım tşk.

  61. raki  yorumladı. 18:25 - 05 / 07 / 2011:

    benim çiklet var sürekli kum kazıyo acaba çifleşecek mi ? akvaryum boyutu 65 cm dir

  62. asil parke  yorumladı. 11:42 - 08 / 07 / 2011:

    slm arkadaşlar ben sarı prensesle yunus bakıyorum sarı pirenssesler bi türlü yavrulamıyor titreme yapıyorlar ama bitürlü yavru alamıyorum neden sizce

  63. tayfn  yorumladı. 12:18 - 03 / 08 / 2011:

    akvaryumumda sarı prenses besliyorum uzun zamandır.ama bi türlü yavru alamadım ne yapmalıyım dişi 2 tane erkek de var ama bi türlü çiftleşmiyorlar ne yapmalıyım dişilerin ağzını dolu olup olmadığını nerden anlıcam yardım edin acilll!!!!

  64. erdi  yorumladı. 21:57 - 10 / 08 / 2011:

    benimde sarı prensesimin çene kısmı masmavi oldu yemde yiyiyor bide akvaryumda papağanda var boy olarak s.p den buyukler… yavru alamıyorumn..

  65. can  yorumladı. 15:02 - 20 / 11 / 2011:

    arkadaşlar benim üç tane sarı prensesim var bir erkek iki dişi 50cmlik akvaryumda yaşarlarmı

  66. boşvery  yorumladı. 18:21 - 23 / 11 / 2011:

    arkadaşlar bende 13 cm boyunda birtanne kızgınbir erkek var 2 tanede 9 cm boyunda dişivar türleri sarı prenses bunlar çiftleşirmi ????????????????

  67. Ahmét  yorumladı. 21:10 - 01 / 01 / 2012:

    sarı prensesler lepisteslerin yanında olur mu?16cm genişlik /37,5cm uzunluk /23,5cm yükseklik.1 erkek lepistes 3 dişi lepistes 1 çöpçü var… 2 tane dişi sarı prenses alıcam 1 tane erkek sarı prenses alıcam yaşarlar mı? en kısa sürede lütfen cevap verin lütfeen.

  68. OĞzhan  yorumladı. 14:13 - 14 / 03 / 2012:

    akvaryumumda 2 sarı prenses var biri erkek diğeri dişi, erkek dişiyi kovalıyor ve dişide hep biyere saklanıyor çıkmıyor.bugun baktığımda erkekiğ 2 çukur kazdığını gördüm, bu neyin belirtisidir.

  69. kobra  yorumladı. 22:02 - 17 / 03 / 2012:

    ciftleşmek için yani kur yapmak için zemin hazırlıyor çiftleşmeleri için senin kaya veya kütüklerle yuva kurman lazım gerisini erkek prensese bırak

  70. kobra  yorumladı. 22:03 - 17 / 03 / 2012:

    benimde 80 cm uzunluğunda ve 43 cm yüksekliğinde bir akvaryumum var acaba sarı prenses balığı bu boyutdaki bir akvaryumda rahat yaşarmı

  71. ömer  yorumladı. 11:24 - 01 / 04 / 2012:

    arkadaşlar bende 1 erkek 2 dişi sarı ve 1dişi 1 erkek yunus var hiç çiftleşmeye yanaşmıyorlar ne yapmalıyım ? (YARDIM)

  72. efe  yorumladı. 13:15 - 24 / 08 / 2012:

    Arkadaslar benım akvaryumum 50 cm cıvarlarında 12 cm lık 5 balıklı sarı prenses kolonısı kursam yavru alabılırmıyım?

  73. arda  yorumladı. 16:34 - 16 / 03 / 2013:

    benim 102 cm boyunda 37 cm eninde 60 cm yüksekliğinde akvaryumum we 6 yunus 8 srı prenses 1 tane mavi prenses bide imrtorlardan bi balık war bu ölcüdeki akvaryum bu kadar balık için nasıldır cvplr için tşklr

  74. rıdvan  yorumladı. 15:12 - 23 / 12 / 2013:

    ciklet balığı ısıtıcısız yaşarmı?

  75. poyraz  yorumladı. 00:40 - 13 / 02 / 2014:

    mrb arkadaşlar benim80 lt akvaryumum var.30un üstünde balık var 4 aydır yavru alamadım okuduğum yorumlardan anladığım balıklar çok fazla galiba yardımcı olusanız sevinirim.balıkların türleri: portakal,sarı p,icemam ,yunus,ahli,demasoni,beyaz p,köpekbalığı, venüs,

  76. Suat  yorumladı. 20:36 - 13 / 09 / 2015:

    Selamun aleykum benim 4 adet yunus 4 sarı prenses 3 mücevher 4 tane mavi prenses 4 zebra cikletim var ama e aydır hiçbirinden yavru alamadım yeterince büyük balıklar ama bir türlü yavru veya yumurta alamadım yardımcı olursanız çok sevinirim

Comments are closed.

Sitemizde akvaryum balıkları, balık hastalıkları, yavru alma, akvaryum şartları, dekorasyon, cinsiyet ayrımı gibi konular hakkında detaylı bilgi bulabilir ve akvaryum dünyasına açılan yolculuğa merhaba diyebilirsiniz.

Sitemap